Des
de la nostra associació van traslladar el passat mes de febrer un escrit a traves del SAC dirigit a l’Ajuntament per que
es prenguin mesures per aconseguir que es deixi de fer us de sofre com a
repel·lent per las miccions de gos al nostre municipi.
Les
raons per las quals el van fer, es per
que el sofre es una substancia perillosa, com ja va fer públic i per escrit la Consejería de Salud del Ajuntamiento de Madrido l’ajuntament de Torredenbarra que el va prohibir;i que no te
demostrat que serveixi per aconseguir que els gossos deixin de fer miccions a
les façanes dels edificis o mobiliari del nostre municipi, també van proposar que es
faci una campanya especifica sobre els problemes que generen el mobiliari urbà i les façanes les miccions de gos, i van dir a l’ajuntament que consultes a les
autoritats competents sobre els problemes que es deriven del seu us.
El
passat dia 23 de febrer van rebre la resposta de l’ajuntament dient- nos que es faria una campanya especifica, i
d’altra banda es faria una pertinent
consulta sobre l’ús de sofre al departament de sanitat del ajuntament, per
tal de que es pronuncií sobre la seva utilització. Nosaltres, per la nostra
banda, van enviar la consulta sobre l’ús de sofre a Agencia Catalana de salut ; i
el passat 16 de Març van rebre la resposta en aquest termes.
“En relació a la utilització del sofre com a producte repel·lent, aquesta
substància no està autoritzada com a biocida en el marc legislatiu europeu
actual i no hi ha cap producte amb sofre autoritzat pel Ministeri de Sanitat,
Serveis Socials i Igualtat (MSSSI) amb finalitat repel·lent (biocida). Cal
recordar que el Reial decret 1054/2002, d’11 d’octubre, pel qual es regula el
procés d’avaluació per al registre, autorització i la comercialització de
biocides preveu que qualsevol biocida que es comercialitzi i utilitzi en
territori nacional haurà d’estar prèviament autoritzat i inscrit en el Registre
Oficial de Plaguicides o en Registre de Biocides de la Direcció General de
Salut Pública del Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat.
Pel que fa als efectes per a la salut, el sofre és una substància química
classificada com a irritant de la pell de categoria 2 d’acord a la normativa
europea vigent sobre classificació, envasament i etiquetatge de substàncies i
mescles (Reglament (EC) 1272/2008)”
Per consegüent i
encara que entenem, que l’ús de sofre es una reacció a els problemes a les miccions
dels gossos, per que esta estesa l’idea
que això por evitar-lo, encara que no s’ha demostrat la seva efectivitat, i com
diu en la resposta el del Departament de
Salut de la Generalitat no esta
autoritzat com repel·lent, proposarem en
els pròxims dies i per escrit, que es
prenguin mesures per informar a la gent de l’ inutilitat i perillositat
d’aquest producte per tal de treure’l dels nostres carrers.
Des de la nostra associació hem de deixar clar que
nosaltres no volem que es multi a ningú per l’ús de sofre, si no que ara per
ara, se’ls avisi i volem recordar que aquest producte esta als nostres carrers
per l’ incivisme dels propietaris de gos, que permeten les miccions dels seus
animals en qualsevol lloc.
Donat que hi ha una mancança de places d’aparcament al nostre municipi, que
ha sigut reconeguda per al govern local, i per els comerciants, i ja que al
barri de la carretera de Valls no te un parc en condicions per als veïns del
barri; tenim en compte que el govern local es gastarà 400.000 euros en arreglar l’esplanada del Botafoc de forma
provisional ja que en aquest lloc hi va destinada una zona verda.
Per tal de dotar al barri del la Carretera de Valls, d’un espai públic en
condicions per aparca a la vegada que els posin una zona d’esbarjo en condicions per als veïns
d’aquest barri, que els a serveix per
tenir un lloc d’integració.
Des de la associació de veïns del Tancat
III volem fer públic el nostre recolzament a la associació de Veïns de la Carretera del Valls Nord en la seva
sol·licitud al ajuntament de Vendrell
per que en el solar situat als carrers
Hortes i Santa Anna que es, en un 60 per cent de propietat publica s’ha
arregli per ficar un a aparcament dissuasori
i una parc per als veïns del barri.
La nostra associació treballarà aconseguint firmes de gent que doni suport a la associació de la Carretera del Valls Nord per aconseguir
que l’ajuntament el construeixi el parc i el aparcament dissuasori.
Un bon punt de partida per començar a escriure
aquest article sobre reciclatge dels nostres residus, passa sense cap dubte,
pel ple de 16 de febrer de l'ajuntament del Vendrell on per 19 vots a favor i
dues abstencions, es va aprovar la moció per assumir l'Estratègia
catalana de residu 0 que ens ha de conduir en els propers anys a que
arribem a unes xifres de reutilització i el reciclatge el 60% dels nostres
residus.
En l'article sobre l'objectiu
2020 una de les qüestions que es posaven sobre la taula en xifres micro, eren les baixes xifres de reciclatge a nivell
comarcal dels nostres residus, en un article de Marc Guitart a
Diari Baix Penedès ens deia que Eco
BP Empresa Comarcal de residus participada 10 dels 14 ajuntaments de la
comarca, amb una campanya que ha durat dos anys 2013/2015 en la qual
s'havia marcat uns objectius que pretenien passar 22% del reciclatge el 2013 al
40% del reciclatge a 2015, només s'ha
aconseguit pujar aquestes xifres un 1%, i al desembre de 2015 s'ha arribat
al 23% del reciclatge dels nostres residus.
Això és un problema, perquè el 2020 des de la UE "L'objectiu 2020" ens
exigiran unes taxes de reciclatge de cartró,
vidre, o plàstic del 50%, de no complir amb aquestes xifres el primer
impacte que rebrem més enllà de
l'ecològic, serà el econòmic perquè la nostra taxa d'escombraries es
tripliqués a causa que els costos de per eliminar els nostres residus tindran
un cost més gran, i els polítics de torn amb raó ens diran, que els culpables
som els ciutadans per no reciclar les nostres deixalles de forma adequada.
Eva Mata regidora de Medi Ambient de Vendrell explicant a Josep Maria Tost (Director de la Agencia Catalana de Residus) la moció de residu 0 aprovada a ple del Ajuntament de Vendrell
Pel que crec que seria interessant posar sobre la
taula en aquest article que no només es tracta de campanyes de conscienciació;
el Consell Comarcal del Baix Penedès ja
ens ha demostrat que només amb això, vam aconseguir un augment ridícul de les
nostres xifres i a les proves em remeto a 2
anys de campanya 1% de reciclatge. Evidentment les campanyes ajuden a
millorar el reciclatge dels nostres residus perquè alguns són els que acaben
pujant al carro del reciclatge davant la contundent realitat d'acabar entenent,
que només tenim un planeta, en xifres un
1%. No obstant això, tota mesura de conscienciació, - al meu entendre - ha
d'anar acompanyada d'un canvi de model
a l'hora de posar en marxa sistemes de recollida de residus, ja que de vegades
el problema no és tant la manca de conscienciació, si la utilització de mètodes
més efectius a l' hora de reciclar els nostres residus i en aquest sentit crec
que el sistema de recollida Porta a Porta i l'estratègia catalana de
residu 0 a nivell comarcal, serien dues eines que
combinades podrien servir per arribar a canviar les coses en el territori de
forma substancial i contundent en un període raonable de temps.
I es que el sistema Porta a Porta podria suposar un augment del reciclatge dels nostres
residus que actualment està en un 23% a
nivell comarcal segons les xifres que tenimi a nivell local en un 24% de tal manera que amb aquest sistema podria
passar entre el 60% i el 80% de residus reciclats; podent arribar a cotes
majors amb el temps, sobre la base d'un augment de la conscienciació de la
ciutadania i davant resultats que a mig i llarg termini suposen un estancament
o la reducció dels costos de la taxa d'escombraries.
Calendari de recollida de Arenys de Mar
Cabria destacar que si bé és cert que a la llista
de municipis adherits a l'Associació de Municipis
Catalans pel Porta a Porta, el municipi de major nombre d'habitants és Arenys de Mar de 15000 habitants, aquest
sistema està avalat en aquest sentit per la seva implantació en poblacions europees
amb una major densitat de poblacions com Aarhus (segona ciutat de Dinamarca)
amb més de 250.000 habitants; Niort (França) 64.000 habitants; Monza (Itàlia) 123.000 habitants i a Catalunya s'està estudiant la seva implantació a
localitats de amb una població de 42000
habitants comVic.
Entre
els principals avantatges del sistema
Porta a Porta estan,
l'augment significatiu en el reciclatge de residus; la dràstica reducció dels
residus de tipus resta que ha de ser tractades en abocadors o incineradores,
amb la consegüent reducció del cost de tractament de residus; la desaparició de
la majoria de contenidors que suposaria, més espai per a aparcament i
eliminació d'olors a la via publica; una reducció de costos de manteniment
general, i de vehicles de recollida ja que els vehicles destinats al porta a
porta són molt més simples, i menys costosos de mantenir; la generació
d'ocupació al territori al dependre aquest sistema d'un major nombre de
personal de recollida.
Com
tot, els seus detractors, ens mostraran que aquest tipus de sistema té els
seus desavantatges, entre les principals hi ha que es requereix una gran campanya de
sensibilització entre al població; suposa un canvi d'hàbits en moltes llars; el
cost de recollida tendeix a ser similar o més gran que el de recollida per
contenidors; cal guardar cada fracció de residus a casa fins a la recollida.
Tanmateix posats en una balança els beneficis
enfront dels prejudicis cabria destacar que guanyen de forma clara i contundent
per pes que aposten pel Porta a Porta
perquè d’una banda obliguen a reciclar i això en un mon on els recursos son
limitats es necessari al vegada que es genera ocupació, d’altra banda al
reciclar estem ajudant salvaguardar els recursos naturals del planeta i per
últim i mes important, la peça
fonamental i de major pes que cau a la balança de part dels que defensen aquest
model, es el planeta que encara hem de recordar que sols tenim un y es per
nosaltres i les generacions futures i amb aquest sistema sense cap mena de
dubte el defensem.
D'altra banda hi ha el compromís de 19 dels 21 representants de l'ajuntament del Vendrell
que ha que van votar a favor de la Moció de "L'estratègia catalana de residu
0"que suposa que en 2019 la
nostra taxa de reciclatge i estratègia de reaprofitament de residus sigui del
60%.
Per
dur endavant un canvi tan dràstic en un municipi que a nivell local en
l'actualitat no es passa del 24% de recollida selectiva, es necessitaran mesures de conscienciació
dels ciutadans, a través de campanyes específiques, que ja que hem de posar en
marxa seria raonable encaminar cap a una aposta que suposi un sistema que
redueixi de manera dràstica i exponencial nostres residus, per aquest motiu i
en atenció a aquests compromisos adquirits per l'administració local de la
capital de la comarca del Baix Penedès;
i pel que estableix el "Objectiu 2020"de la UE; en benefici de tots avui per
a les generacions futures, la millor combinació per augmentar la xifres seria
la de la implantació a nivell local i de forma gradual del sistema de recollida
Porta a Porta, juntament amb el compromís del Consell Comarcal del Baix Penedès i dels municipis de la comarca que no
ho han fet ja d'adquirircom a
pròpia en la seva política de residus que suposi "l'estratègia catalana de residu 0"i vertebrar a través de la seva empresa participada per 10 dels 14
municipis de la comarca ECOBP així como l’estudi per part del Consell Comarcal
d’implantar el sistema Porta a Porta, donat que com ja s’ha vist es sistema de
contenidors a nivell comarcal ha fracassat i ara que te fons de 93.726 € de la
Agencia Catalana de Residus, es una bona oportunitat per tirar endavant
mesures de conscienciació a nivell comarcal en aquesta direcció.
Evidentment, aquests són els meus plantejaments
sobre aquesta qüestió a nivell estratègic perquè crec que la solució passa per
aquí, encara que lamentablement per a alguns polítics, de Vendrell, em consta
que "això ara no toca"
però per sort per als ciutadans i ciutadanes del municipi, i de la comarca,
tenim representants al nostre consistori amb convicció, ganes de treballar i de
deixar un llegat per al futur millor que el que van trobar, aquestes
representants dels ciutadans pensa com pesava Albert Einstein quan va dir "No podem resoldre els problemes
pensant de la mateixa manera que quan els vam crear " i aposten de
manera clara i concisa per un model que suposi a curt i mitjà termini la
implantació del sistema Porta a Porta com a mètode de futur.
Jo per la meva part per acabaré dient-los en aquest
article que "el futur és d'aquells
que es presten a aventurar-se" i hem crec que ens hem d’ aventurar en el canvi de model que suposi a curt i mig
termini un canvi radical en xifres de reciclatge dels nostres residus pel be
del territori, i en benefici de nosaltres i les generacions futures.
“El silenci administratiu provoca desconfiança dels
ciutadans capa l’administració, no el practiqui” .
Un
dels acords de legislatura per al nostre govern local, passa pel compromís de
crear la figura d'un Síndic local que serveixi per defensar els ciutadans
davant les arbitrarietats de les administracions, alhora que els de cobertura
jurídica als ciutadans quan aquests no tenen clar com procedir davant respostes
parques o mancades de fonament, que es reben en resposta a les instàncies que
es presenten o be pel maleït silenci administratiu.
Si
bé és cert que fins avui, un ciutadà pot presentar una denúncia davant el
Síndic de Greuges de Catalunya quan
aquest vegi violentats els seus drets per part de l'administració, o consideri
inacceptables la resposta rebudes pel govern o com sol passar no et contesten,
la creació d'un Síndic local circumscriuria a àmbit de la nostra ciutat l'accés
a aquestes figura i la substitució del Sindic nacional, a l'hora de presentar reclamacions contra
l'administració.
I
perquè entengui del que parlo, els diré que tenir un Síndic local, hagués
servit per exemple, a la plataforma d'afectats pels guals, el poder recórrer a
algú a nivell local, que defensés els ciutadans que van considerar injust la
creació de guals en habitatges que no l'utilitzaven; hauria estat un Síndic
local, el que ens hagués evitat l'esperpent d'haver de sentir en l'últim ple
com es denunciava per part dels membres de l'organització sociopolítica Som Poble, que des de 2008 que es va
sol·licitar al govern local que es retiressin els símbols franquistes del
municipi, i que el 2016 encara no s'han retirat, tot i haver un acord
d'aprovació en el ple de 2010.
Perquè
segurament un Síndic local hagués dictaminat, que en atenció al que establia en
2008 i estableix, la llei de memòria històrica el govern té l'obligació de retirar-los.
Segurament
un Sindic local, després de rebre la pertinent denuncia hagués instat al departament del ajuntament a
contestat a la instancia que algun dels lectors d’aquest article han presentat
fa mesos i que encara no ha rebut resposta, per que sàpiguen que
l’administració te l’obligació de respondre en 3 mesos les seves instancias.
Jo
al meu entendre penso que un municipi com el nostre necessita un Síndic local,
per moltes i molt bones raons, la principal per a mi és la proximitat a aquesta
figura i la resolució dels problemes en alguns casos fins i tot l'enteniment en
les qüestions plantejades, en ser el síndic una persona del municipi, que ara
no la tenim, per part del Síndic de Greuges de Catalunya que té un abast
nacional.
D'altra
banda caldria ressaltar que la persona escollida, no pot ni ha de ser
qualsevol, el primer Síndic del nostre municipi al meu entendre, ha de ser una
persona imparcial que representi els ciutadans davant les administracions,
sense que sigui un càrrec electe pel poble, ni estigui tintat o tintada per cap
organització política, la seva figura des del meu punt de vista, ha d'obtenir
el major consens per part del ple municipal i ha de ser algú de referència del
municipi, que sigui conscient que el seu paper és de representar als ciutadans
davant les administracions.
El
nostre primer síndic, quan decideixin posar en marxa la seva oficina, té la
difícil missió de posar en marxa aquest organisme i requereix estar emparat per
una legislació que li doti del poder suficient, com garantir el compliment de
les seves resolucions dotant-lo a la legislació local de Sindic, de poder
coercitiu, una cosa de la que no té el Síndic
de Greuges de Catalunya, i si no és així, de res servirà tenir un Síndic ja
que al final les seves resolucions seran paper mullat.
En
la meva opinió crec que el nostre síndic ha de ser imparcial, just i equitatiu,
sent el seu figura i l'organització que representa un garant de la legalitat i
crec que seria bo, en aquesta legislatura on 8 partits hi ha al consistori
representats, que tinguem a algú els ciutadans que ens representi des d'una
talaia sense tintar dels diferents colors que componen el arc del nostre
consistori local.
En
definitiva li diré a qui tingui la difícil missió de proposar persones per a
ser Síndic municipal, que no es dormin en els llorers, que jo per la meva part
en breu presenta la primera denúncia del 2016 davant el Síndic de Greuges de Catalunya, pel més elemental i reiterat
incompliment de la nostra administració local, l' incompliment de la legislació
vigent en matèria de respostes administratives, en no respondre en els 3 mesos
que dona la llei, a una instància presentada per l'associació de la qual sóc
secretari i es que això en fa venir a la memoria que quan vaig crear la primera
plantilla de documents adjunts a les instancies que anat presentant al llarg
dels anys vaig ficar una frase a la capçalera
de la pagina que deia “El silenci administratiu provoca
desconfiança dels ciutadans capa l’administració, no el practiqui” .
Des de la nostra associació volem fer publica a traves d'aquest article la nostra satisfacció per la millora de seguretat en el carre Anoia amb Tarragonès i a la avinguda Tancat de la Plana amb Barcelonès que van proposar als departaments de Via publica i Residus de l'Ajuntament. I el compromís de Parcs i Jardins que el rec del parc del carrer Tarragonès no farà un toll al parc fen inservible un part del parc.
Millora de seguretat per donar visibilitat al carre Anoia amb Tarragonès
Hem aconseguit que des de parcs i jardins s'arregli el rec per que l'aigua del rec, no faci un toll al parc.
Millora de seguretat per impedir que els cotxes aparquin i permeti als conductors veure els vianants que passen a la Avinguda Tancat de la Plana amb Barcelonès
Des
de l'associació de veïns del Tancat III i desprès del foc del passat dia 05 de
febrer al edifici del carrer Montsià 19-21, considerem que aquest edifici és un abocador d'escombraries; un potencial
niu de plagues i un risc per a la seguretat i salubritat del barri, donat el
seu estat d'abandó i desídia per part del seu propietari.
Per
aquest motiu i davant els riscos que suposa l'edifici, des de l'associació de
veïns ens van dirigit a l'ajuntament de Vendrell, abans que hi hagués foc, a través d'una instància amb número de
registre d'entrada E2016001902 presentada
al SAC el passat dia 1 febrer, i van sol·licitat que s'aixequi acta de la
situació dels habitatges, i insti al propietari dels pisos buits d'aquest
edifici, a complir el que estableix l'ordenança de convivència ciutadana pel
que fa al manteniment de les propietats; també van sol·licitat que donada la
situació actual es tapin maons el accés als pisos vuits.
Nosaltres
creiem que si el propietari no neteja
l’edifici, i tapia els pisos vuits, en benefici dels veïns del barri l’
Ajuntament ha d’actuar d’ofici, per netejar –ho i si pot inclús tapiar-lo, per
que no es fiqui ningú a dins.
La
nostra associació considera que aquest edifici en aquestes condicions, és una
invitació a l'ocupació dels pisos al barri que el degrada de la mateixa manera
que ho son altres edificis en la mateixa situació al
municipi, com el que hi ha a la Avinguda Tancat de la Plana 17,d’altra
banda creiem es un risc de seguretat i salubritat per als veïns del barri i per tant per tothom al municipi, i volem que
es prenguin mesures el més aviat possible per acabar amb aquesta situació.
Per
això a mes de haver presentat aquesta
instancia, sol·licitarem una reunió amb el regidor de convivència i civisme per
parla de la qüestió, i de l’ocupació de vivendes al barri, per conèixer que s’està fent des de el
govern, per tracta de pal·liar aquesta
situació.
Al ple de l’Ajuntament
de Vendrell del passat dimarts 19 de
Gener, 10 punts es van dur a debat, per part del Govern 4
Partit Socialista, 3 Convergencia i Unio i 2 Esquerra Republicana de Catalunya (PSC,CIU,ERC) i l’oposició, Partit
2 Popular PP, 3 Ciudadan’s (CS), 3 Plataforma
per Catalunya (PXC), 2 Si se Puede (SSP)
i 2 Som Poble (SP) ,Territori, Mobilitat, Salut, Patronats, Memòria
històrica, o Drets dels consumidors, van ser els punts tractats, en ple on
com sempre, va haver de tot, torns de rèplica, i contra replica, alguna que
altra paraula inadequada i bastant demagògia per part d'alguns representants
polítics que més que aportar anar allà a lluir-se i a criticar
al govern sense contraposar.
Dels temes de Territori cabria destacar la
proposta del Govern (PSC, CiU, ERC), per
adherir el municipi a la Xarxa de Custòdia de Territori, una proposta interessant
que ens servirà per apoderar-nos del territori, amb la finalitat de
preservar-lo per a les properes generacions , ja que és important recordar que
només tenim un planeta i que avui la seva preservació forma part del nostre
treball, perquè algun dia es converteixi en el nostre llegat.
Aquest punt va
suscitar polèmica, d'una part de l'ala dreta del consistori local, obtenint el
vot negatiu, de PP i PxC els primers per considerar-lo innecessari i costós per
a les arques municipals 600 € al any que
els regidors de SP es van oferir a pagar. I els segons al·ludint entre
altres raons pintoresques, que la Xarxa de Custòdia del Territori era una
organització independentista.
Els
representants de CS es van abstenir, al·ludint que podríem crear al
municipi la nostra pròpia Xarxa de Custòdia de Territori, tot i així va quedar
aprovat amb 13 vots favorables, els del govern (PSC, CiU, ERC), SSP i SP. Els
vots negatius de PP, PXC.
Un altre tema
tractat en el ple sobre Territori,
portat pel Govern (PSC, CiU, ERC), està
relacionat amb l'aprovació del conveni a subscriure entre l'ACA, la junta de
compensació del sector 16 "Les Deveses" i l'Ajuntament.
Sobre aquesta
qüestió, el debat que va obrir per la construcció de nous habitatges, en un
municipi que està ple d'habitatges buits, caldria assenyalar que el més pràctic
per donar solució aquest problema, és que es posin mans a l'obra i
elaborin un nou POUM que ho redefineixi tot, perquè el que tenim va ser aprovat
l'any 2000 i aquest és el veritable problema donat que el model de creixement
de la població que dona el POUM actual es va pensar en un escenari molt
diferent al actual.
A més cal
considerar, que al fil de la defensa del territori que s'ha aprovat en el
mateix ple, el POUM és una eina fonamental per protegir bastos terrenys del
municipi, espais ara verges de construccions, a l’hora de seure las bases d’un
model de creixement de la ciutat mes sostenible que tingui en compte la
situació actual.
Aquest punt va ser aprovat amb 11 a favor Govern (PSC,
CIU, ERC) i PP, 5 abstencions les de CS i SP i els 5 vots negatius
de les agrupacions de SSP i PxC
Sobre la proposta
de successió universal en els drets i obligacions dels Patronats ja dissolts presentada
pel Govern (PSC, CIU, ERC), caldria
destacar que la polèmica va sorgir més, en la manca d'entesa en el que es
proposava, que en el fons del plantejat, a causa de la forma en què va ser
redactada la proposta.
La proposta va quedar aprovada amb 14 vots favorables
de Govern (PSC,CIU,ERC) PP 2 CS 3 2 vots en contra SSP i 5
abstencions SP i PXC
Sobre les
qüestions de Mobilitat en el ple els
membres de Plataforma per Catalunya
(PXC) van portar els problemes de mobilitat que generen els pluvials
del municipi perquè sembla que després de diverses legislatures al consistori
local, han descobert que quan plou ens mullem els peus. Sobre aquesta qüestió
plantegen una proposta de modificació de la legislació local per a les noves
construccions, i la col·locació de sistemes de recollides d'aigües pluvials
instal·lant reixetes en les en les voreres en els punts on hi ha pluvials,
al·ludint que això generaria ocupació en el municipi a través de plans
d'ocupació.
Primer de tot, he
de dir que em sembla bé el que proposen, perquè com ells, crec necessari buscar
una solució al problema, encara que he de dir que aquesta proposta la va
presentar ICV Vendrell en la passada legislatura al govern anterior
per mitjà de la instància E2014029844 on
proposava solucions per a aquest problema, també es va publicar un article
d'opinió que poden llegir vostès en premsa local i comarcal sota el títol "Quan plouen
Mullo a els peus" sobre la qüestió.
En qualsevol cas,
benvinguda sigui la proposta de PxC en aquest sentit, encara que amb
els anys que porten al consistori, han trigat a adonar-se d'aquest problema i
crec que la van redactar des de ICV El
Vendrell era una proposta mes amplia i mes bona per al municipi.
La proposta va quedar aprovada per 19 vots favorables de
Govern (PSC, CiU, ERC) SSP, CS, PP, PXC i l'abstenció 2 SP.
Pel que fa a la
moció sobre Salut Ciutadans (CS) va
presentar una proposta al ple perquè s'insti a la Generalitat a obrir el
consultori mèdic de Comarruga els 7 dies de la setmana, es una proposta
interessant, positiva i bona per als ciutadans del Vendrell de els barris
marítims, que van aprovar per unanimitat, tot i que va obrir dos debats, per
una banda la proposta estava formulada des de l'òptica de la necessitat de
tenir servei mèdic per als turistes i això es va guanyar el retret amb raó,
dels representants de SP i SSP. i per un altre banda es parla sobre els
problemes dels treballadors de l’hospital de Vendrell amb alguna inexactitud.
Sobre aquest punt
m'agradaria puntualitzar que no vaig sentir parlar en tot el debat, del CAP del
Botafoc que a so de bombo i platerets va anunciar el jubilat Benet Jane
en la campanya de 2011, d'això no es va dir res, i això que avui segueix sent
un solar buit , crec que fos bo conèixer la seva situació.
La proposta va quedar aprovada per unanimitat.
Sobre proposta de
Memòria històrica, el fons de la proposta
de Som Poble (SP) es treure
els símbols franquistes del nostre municipi,
la proposta constava dels següents acords:
a) Que es
realitzi un inventari exhaustiu, en un termini de sis mesos, de tots els
símbols i vestigis de la dictadura franquista, que encara perduren a la nostra
vila.
b) Que es retirin
tots aquells símbols que surtin relacionats en aquest inventari, així com
substituir els noms de carrers que continguin noms de persones o entitats
relacionades amb el franquisme o altres períodes dictatorials.
c) Que en el cas
de les plaques d'habitatges amb el jou i les fletxes, es faci arribar a la
Conselleria de Medi Ambient i Habitatge (actualment Territori i Sostenibilitat)
l'acord de retirada de les mateixes.
Sobre aquesta proposta
es va obrir un debat ocasionat pels 8 anys que fa que es sol·licito per primera
vegada a instàncies del que estableix la llei de memòria històrica i en nom de
la justícia i legítimament mereixen tant represàlies com els seus descendents.
Em sembla
coherent que la nostra democràcia retiri els símbols dels que van imposar un
règim de terror criminal a Espanya durant 40 anys dels nostres espais públics.
No obstant això aquest debat va obrir un gran debat sobre el temps que ha
passat des que per primera vegada el govern local rebés l'encàrrec de
retirar-los i que ha data d'avui encara no s'hagin retirat tot i haver
intervingut en tot aquest temps, tant la voluntat política , com l'aprovació en
el ple.
I és que la
queixa en aquest sentit, porta a entendre que hi ha la necessitat de fer
complir al govern els seus acords de legislatura i posar d'una vegada per totes
en marxa la figura de Síndic local que defensi els interessos dels
ciutadans davant l'administració local, cal que es posi en marxa, perquè casos
com aquest quedin resolts en menys temps i en base al que estableix la
llei, perquè en aquest cas concret, s'ha incomplert per part de l'Ajuntament,
la Llei de memòria històrica , la legislació en matèria de
respostes administratives, i s’ha incomplert un acord del ple favorable.
D’altra banda i
al fil de la memòria històrica, caldria dir que ja va sent hora que l’
Ajuntament dignifiqui la memòria dels militars republicans enterrats al nostre
cementiri, rectificant els errors de la placa que l’ajuntament va posar, i que
l’Angel Archilla, en primer terme a l’any 2007 va denunciar i sol·licitar que
es canvies, després la agrupació local d’ ICV El Vendrell i fa poc temps
la Associació de Veïns del Tancat III.
La qüestió sobre
dret al consum portada al ple per Esquerra
Republicana de Catalunya (ERC) tracte sobre l'abusiu índex de
referència per a hipoteques IRPH que utilitzaven les desaparegudes caixes
d'estalvis i la necessitat d'instar a les entitats a fer-lo desaparèixer i ha
eliminar l'índex de referència substitutiu.
Tots van convenir
en el debat posterior que es va obrir, que és un índex abusiu i desproporcionat
que va desaparèixer amb les caixes d'estalvis i que el seu substitutiu, un
índex fix és tan abusiu com ho era el seu predecessor, així que hi va haver
quòrum a l'hora de votar a favor d'instar a les entitats de crèdit a deixar
d'usar-lo.
També hi va haver
retrets contra el Banc d'Espanya com a màxim responsable bancari a
Espanya dependent del govern central i al PP que és el partit que governava
quan es va fer el canvi.